Algemene voorwaarden

Communicatie met mensen

Algemene bepalingen

* In onderstaande tekst wordt met "ik" of "Praktijk Zonneroosje" hetzelfde bedoeld, namelijk de onderneming Praktijk Zonneroosje. Sabrina van Ruiten geeft als persoon uitvoering aan Praktijk Zonneroosje.

 

* In onderstaande tekst wordt met "je", "jou" of "aanvrager" bedoeld de cliënt die de dienst Communiceren met mensen afneemt van Praktijk Zonneroosje.

 

* Onderstaande tekst heeft betrekking op de overeenkomst die ontstaat als er een afspraak Communicatie met mensen is gemaakt. 

 

* De afspraak Communicatie met mensen zal hieronder het consult, de afspraak of het gesprek worden genoemd. 

 

* Het gesprek is bedoeld voor mensen die zich niet of moeilijk kunnen uiten middels het gesproken woord en geen andere manieren ter beschikking hebben om zich te uiten (zoals schriftelijk). Deze mensen zullen hieronder "de persoon" worden genoemd.

 

* Door middel van een (telepathisch) gesprek kan de persoon zijn/haar gedachten, wensen en gevoelens onder woorden brengen naar de betrokken aanvrager.

 

* Aanvragers van het gesprek zijn betrokkenen bij de persoon, zoals ouders, kinderen, broers/zussen en verzorgers.

 

* Het consult is gericht op het gedrag, welzijn en de belevingswereld van de persoon.  

 

Vóór de afspraak: 

* Consulten Communiceren met mensen vinden plaats op afstand. 

 

* Vóór het gesprek ontvangt Praktijk Zonneroosje een redelijk recente foto van de persoon en daarbij alle vragen die de aanvrager aan de persoon zou willen stellen.

 

* Voordat er een afspraak gemaakt kan worden, dien je kennis te nemen van en akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van Praktijk Zonneroosje. Als je een afspraak via het afspraakformulier van de website maakt, heb je dit al gedaan! Als je een afspraak via de e-mail of telefoon maakt, wordt er eerst een conceptafspraak gemaakt. Na akkoord van de aanvrager op de algemene voorwaarden wordt deze afspraak definitief.

 

* Het verdient de voorkeur om van te voren ook duidelijk aan de persoon te vertellen dat er een gesprek plaats zal vinden, zodat hij of zij daarop voorbereid is.

 

* Als aanvrager is het belangrijk om reële verwachtingen te hebben. Na een gesprek is de persoon normaal gesproken niet totaal veranderd! Wel zijn mensen vaak rustiger, tevredener (want er is naar hen geluisterd!) en is de communicatie en samenwerking met de aanvrager verbeterd!

 

* In het geval van fysieke klachten bij de persoon altijd een (holistisch) arts raadplegen.

 

* Mocht je echt veel vragen hebben, dan kunnen we - in overleg - twee sessies inplannen of kun je een prioritering van je vragen aangeven.  

 

* Diepe trauma's kunnen over het algemeen niet in "één gesprekje" worden opgelost. Hiervoor zijn meestal meerdere intensieve sessies nodig. Daarnaast kan begeleiding van een gedragstherapeut noodzakelijk zijn. 

 

* Praktijk Zonneroosje is niet verantwoordelijk voor eventuele schade, pijn of verdriet voortkomend uit het gesprek. Soms kunnen er aspecten naar voren komen die moeilijk voor de betrokkenen zijn om te horen, zelfs als deze uit liefde worden gezegd. 

 

* De verantwoordelijkheid van Praktijk Zonneroosje is om zich zo zuiver mogelijk af te stemmen op de persoon en een constructief gesprek en eventuele healing van de persoon te houden, waarna dit gesprek zo zorgvuldig mogelijk wordt teruggekoppeld naar de aanvrager.

 

* De verantwoordelijkheid van de aanvrager is om zorgvuldig kennis te nemen van dit gesprek en op basis hiervan te handelen zoals voor aanvrager goed voelt richting de persoon. Beslissingen genomen op basis van het gesprek met de persoon liggen geheel in de verantwoordelijkheid van de aanvrager.

Praktijk Zonneroosje is niet verantwoordelijk voor deze genomen beslissingen naar aanleiding van het gesprek.

 

* Het afzeggen of verplaatsen van een afspraak kan tot twee uur vóór de geplande afspraak middels telefonisch contact via het telefoonnummer    06-27 147 142.

 

Tijdens de afspraak:

* Tijdens het gesprek is het verzoek om de persoon zo veel mogelijk met rust te laten, zodat deze zich op het gesprek kan concentreren. Tenzij het natuurlijk noodzakelijk is - om wat voor reden dan ook - om in te grijpen. De vragen van de aanvrager vormen de richtlijn voor het gesprek.

 

* Normaal gesproken worden alle vragen aan de persoon voorgelegd binnen een gesprek van anderhalf uur.

 

* Tijdens het consult houd ik rekening met de factoren tijd, energiestroom en eventuele energie-blokkades in de persoon.

Tijd

Als na anderhalf uur tijd in het gesprek er nog vragen open staan, kan ik besluiten om deze vragen een volgende keer te behandelen.

Energiestroom

Soms als een gesprek en healing van de persoon zeer intensief zijn (en dan gaat het eigenlijk altijd om trauma's), kan het zijn dat de persoon aangeeft dat het genoeg is en de energiestroom stoppen. Een volgende keer verder gaan met de behandeling is dan de beste keuze. 

Energie-blokkades

Energie-blokkades in de persoon kan ik tijdens het gesprek behandelen door healing. Het kan zijn dat tijdens het gesprek blijkt dat het goed zou zijn, als de persoon meerdere behandelingen ontvangt. Dit zal ik dan na de sessie terug koppelen aan de aanvrager en dan is aan jou de keuze of je op dit voorstel ingaat.

 

* Mensen hebben een vrije wil en kunnen besluiten om mee te werken aan het gesprek of niet. Ook kan het voorkomen dat de persoon een bepaalde vraag niet wil beantwoorden of na een verzoek tot gedragsverandering, niets verandert in zijn of haar gedrag. 

Dit ligt buiten de verantwoordelijkheid van Praktijk Zonneroosje en in de eigen vrije wil van de persoon. In de praktijk gebeurt het eigenlijk nooit dat iemand niet bereid is tot een gesprek of tot het beantwoorden van een vraag. Als er al een aarzeling is bij het beantwoorden van een vraag, dan heeft dit veelal te maken met een energie-blokkade. Deze blokkade kan tijdens het gesprek door middel van healing worden behandeld. Dat de persoon na een gesprek gedrag niet wijzigt komt wel regelmatig voor. Voor het wijzigen van gedrag is het aan te raden om naast telepathische gesprekken ook gedragstherapie in te zetten. 

 

Na de afspraak:

* Na het consult ontvang je binnen twee dagen een verslag van het hele gesprek via de e-mail. Ook is een telefonische terugkoppeling mogelijk (naast het verslag) als je daar prijs op stelt (zie de tarieven in de rechterkolom). 

 

* Kanttekening: het verslag van het gesprek geeft de BELEVINGSWERELD van de persoon weer en niet noodzakelijkerwijs "de waarheid". In het geval van mensen met autisme bijvoorbeeld is pijnbeleving en gevoel in het lichaam anders, omdat het voor deze mensen moeilijk is om volledig aanwezig te zijn in hun lichaam en te voelen door de te grote hoeveelheid prikkels die ze al te verwerken hebben. 

 

* De factuur ontvang je binnen twee dagen na het consult.

 

* De normale betalingstermijn voor de aanvrager is binnen twee weken vanaf de factuurdatum op de factuur, met een uitloop tot maximaal een maand. Als de aanvrager niet in staat is om de factuur te betalen, dan neemt hij/zij binnen een maand vanaf de factuurdatum op de factuur schriftelijk contact op met Praktijk Zonneroosje via info@zonneroosje.nl en wordt er een andere betalingsregeling getroffen.

 

* Mocht je ontevreden zijn of een klacht hebben over het consult, laat Praktijk Zonneroosje dit dan schriftelijk weten binnen een week na het consult. Je kunt het Contactformulier op de website invullen, het Klachtenformulier invullen of een e-mail sturen naar het e-mailadres info@zonneroosje.nl. Je kunt hier meer lezen over de klachtenprocedure van Praktijk Zonneroosje.

 

Consult van anderhalf uur met verslag: 60 euro   inclusief BTW

Consult van anderhalf uur met verslag en nagesprek: 70 euro   inclusief BTW


Praktijk Zonneroosje

Sabrina van Ruiten

Eesterich 11

8722 HD Molkwerum

06-27 147 142

info@zonneroosje.nl

www.zonneroosje.nl